INFORMACJA
INFORMACJA
o zapotrzebowaniu na stanowisko specjalisty
ds. księgowości, płac i kadr w Gminnym Ośrodku Kultury w Bojanowie
1. Nazwy i adresy jednostek : Gminny Ośrodek Kultury w Bojanowie przy ul. Strażackiej 1.
2. Stanowisko: GŁÓWNY KSIĘGOWY
3. Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem :
Wymagania niezbędne:
a) Spełnienie wymagań zgodnie z art. 54 ust. 2 ustawy z dn. 27.08.2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1270 ze zm.),
b) obywatelstwo polskie,
c) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych.
d) nieposzlakowana opinia
d) spełnia jeden z poniższych warunków:
- ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości;
- ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości;
- jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów;
- posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów;
- zna przepisy prawne: ustawy o finansach publicznych, ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o zamówieniach publicznych, kodeksu pracy, kodeksu postępowania administracyjnego oraz inne przepisy prawne dotyczące funkcjonowania samorządowej instytucji kultury.
Wymagania dodatkowe:
- Znajomość przepisów z zakresu rachunkowości budżetowej oraz gospodarki finansowej instytucji kultury, oraz dyscypliny finansów publicznych,
- znajomość przepisów z zakresu ubezpieczeń społecznych, zagadnień podatkowych i płacowych,
- znajomość obsługi oprogramowania MS Office, programu kadrowo-płacowego, programu Płatnik, obsługa bankowości elektronicznej,
- sumienność, odpowiedzialność, systematyczność,
- komunikatywność
- umiejętność szybkiego uczenia się
- wysoka kultura osobista,
- doświadczenie w pracy biurowej,
4. Zakres zadań wykonywanych w ww. stanowisku:
- prowadzenie rachunkowości zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi z rachunku instytucji kultury,
- przygotowywanie projektów budżetu oraz sprawozdań z jego wykonania,
- Naliczania wynagrodzeń pracowniczych, zaliczek podatkowych, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, innych potrąceń oraz terminowości ich przekazywania;
- nadzorowanie, przygotowanie i realizacja umów o pracę i umów cywilnoprawnych,
- Dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym instytucji kultury,
- Prowadzenie akt pracowniczych,
- Obsługa programu księgowego i płacowego,
- Obsługa programu przeznaczonego do sporządzania, rozliczania i przesyłania drogą elektroniczną dokumentacji do ZUS i Urzędu Skarbowego;,
- Prowadzenie ewidencji księgowej wyposażenia, sprzętu oraz innych wartości rzeczowych, środków trwałych ich umorzenia zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- Rozliczanie pozyskanych środków finansowych z innych źródeł (w tym unijnych),
- Wykonywanie innych nie wymienionych wyżej zadań, które z mocy prawa lub przepisów wewnętrznych wydanych przez Dyrektora jednostki należą do obowiązków Głównego Księgowego,
- sporządzanie sprawozdań GUS,
- naliczanie wynagrodzeń za prace i innych świadczeń pracowników i prowadzenie dokumentacji
- prowadzenie kartotek zasiłków chorobowych pracowników jednostek obsługiwanych,
- naliczanie i odprowadzanie w obowiązujących terminach podatków od wynagrodzeń, składek na ubezpieczenia społeczne i innych podatków i zobowiązań,
- sporządzanie deklaracji podatkowych,
- sporządzanie deklaracji składki ZUS,
- wydawanie zaświadczeń w zakresie wynagrodzeń pracowników,
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej wypłaty świadczeń z ubezpieczenia społecznego,
- sporządzanie obowiązujących sprawozdań z zakresu wynagrodzeń,
- prowadzenie i wypełnianie dokumentacji rentowo – emerytalnej pracowników jednostek,
- prowadzenie rejestru druków ścisłego zarachowania,
- prowadzenie ewidencji czasu pracy pracowników.
5. Informacje o warunkach pracy na danym stanowisku:
- Miejsce pracy – Gminny Ośrodek Kultury w Bojanowie, z siedzibą przy ul. Strażacka 1, 37-433 Bojanów,
- Praca w pomieszczeniu biurowym,
- Wymiar czasu pracy 1 etat (8 godzin/doba – 40 godzin/tydzień),
- Narzędzia pracy: komputer, telefon, fax, kserokopiarka, skaner,
- Praca przy monitorze powyżej 4 godzin,
- Termin rozpoczęcia pracy 1 październik 2023 r.
6. Wymagane dokumenty:
a) list motywacyjny;
b) Curriculum Vitae;
c) kwestionariusz osobowy osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
d) kserokopie świadectw pracy z dotychczasowych miejsc pracy;
e) kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie;
7.Termin i miejsce składania dokumentów:
Termin: do dnia 22.09.2023 r. do godz. 15.30.
Miejsce: wymagane dokumenty należy złożyć w zamkniętej kopercie ” osobiście w siedzibie Gminnego Ośrodka Kultury w Bojanowie ul. Strażacka 1, 37-433 Bojanów lub za pośrednictwem poczty na ww. adres z dopiskiem: Nabór na stanowisko.
8. Informacje dodatkowe:
– Bliższych informacji udziela: Grzegorz Piekarz, tel. 794098636
– Kandydaci spełniający wymogi formalne zostaną telefonicznie powiadomieni
o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
Obowiązek informacyjny:
W związku z wejściem w życie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), informujemy :
Administratorem danych osobowych jest:
Gminny Ośrodek Kultury w Bojanowie
ul. Strażacka 1
37-433 Bojanów
Inspektorem Danych osobowych jest:
Mateusz Siembab
tel. 733 337 421,
email: mateusz.siembab@hebenpolska.pl
Przetwarzanie danych osobowych odbywa się w następujących celach:
- Dane osobowe uzyskane w wyniku odpowiedzi na niniejsze ogłoszenie będą przetwarzane w celu przeprowadzenia rekrutacji i zatrudnienia wybranego kandydata
Okres przechowywania danych:
Państwa dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane do zakończenia procesu rekrutacji.
Podstawa prawna przetwarzania danych wynika w szczególności z:
- Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
- Ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości;
- Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych;
- Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych;
- Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej ;
- Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ;
- oraz aktów wykonawczych.
Dane osobowe są przechowywane przez okres wynikający z odrębnych przepisów:
- Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. 2011 nr 14 poz. 67).
Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i jest niezbędne do realizacji celów statutowych Administratora. W przypadku niepodania tych danych, ich wypełnienie jest niemożliwe.
Przysługuje Panu/Pani prawo do sprostowania, usunięcia, żądania ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych oraz zażądania ich kopii, jak również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (w przypadku gdy Pan/Pani uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy).
Decyzje dotyczące przetwarzania danych osobowych nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany. Administrator nie profiluje danych osobowych.
Druki do pobrania: